Markkinoinnin perusopinnot, 26 op, lv. 2025–26

Tavoite ja sisältö: Markkinoinnin opintokokonaisuudessa käsitellään markkinoiden rakenteita ja toimintaa, kilpailustrategioita, kuluttajakäyttäytymistä ja markkinointiviestintää sekä markkinoinnin suunnittelua ja johtamista. Voit syventyä myös vastuullisen markkinoinnin, kansainvälisen liiketoiminnan tai vähittäiskaupan teemoihin. Opinnot suoritettuasi ymmärrät markkinoinnin osana yritysten ja organisaatioiden ydintoimintoja.

Opintojen jälkeen osaat soveltaa markkinoinnin peruskäsitteitä liiketoimintaan, tunnistat kysyntään ja kilpailuun liittyviä haasteita ja ymmärrät, miten asiakkaan kokemus tuotteesta tai palvelusta muodostuu.

Kenelle: Opinnot soveltuvat kaikille markkinoinnista, asiakkaista ja innovaatioista kiinnostuneille. Opinnot antavat valmiuksia toimia erilaisissa markkinoinnin asiantuntija-, suunnittelu- ja kehittämistehtävissä. Ne sopivat myös sivuaineeksi moniin tutkintoihin.

Ilmoittautuminen: Voit ilmoittautua koko perusopintokokonaisuuteen (= pakolliset opinnot 6 op + valinnaisia opintoja niin, että opintokokonaisuuden laajuus, enintään 30 op, tulee täyteen) tai yksittäisille opintojaksoille. Opintokokonaisuuden opiskeluoikeudella voit suorittaa lukuvuoden aikana enintään 30 op kokonaisuuteen kuuluvia opintojaksoja.

Kokonaishinta: Kokonaisuusmaksu 390 €, josta kesäyliopiston koulutusmaksu 120 € (maksetaan kesäyliopiston ilmoittautumisen yhteydessä) ja UEF:n osuus 270 € (maksetaan UEF:n Ilpa-ilmoittautumisen yhteydessä). Kokonaisuudesta voi valita myös yksittäisiä jaksoja, hinta 94,50 €/jakso, josta UEF:n maksuosuus 72 €. Kesäyliopistosta tulee ohjeet UEF:n Ilpassa ilmoittautumiseen sähköpostitse ennen kokonaisuuden/opintojakson alkua. Ota yhteyttä kesäyliopiston asiakaspalveluun, jos et saa viestiä! Muistathan tarkistaa myös roskapostin.