Markkinoinnin perustyökalujen ja -prosessien sekä markkinoinnin roolin ja tehtävien peruskurssi, joka toteutetaan Itä-Suomen yliopiston (UEF) opetussuunnitelman mukaan.
Aika: Opintojakso on joustavasti tarjolla lukuvuoden aikana. Vaihtoehtoiset verkkotenttipäivät lukukausi 2025–2026: pe 24.10.2025, pe 14.12.2025, 23.2.2026, 24.4.2026, 10.6.2026 klo 14-18
Opintojakso on pakollinen Markkinoinnin perusopinnot 25–30 op suorittavalle.
Sisältö: Markkinoinnin perusmäärittelyt. Ostokäyttäytyminen. Segmentointi. Markkinointi-informaatio ja markkinointitutkimus. Tuote, hinta, jakelu, markkinointiviestintä. Markkinoinnin suunnittelu ja johtaminen. Suhdemarkkinointi, palvelujen markkinointi ja nonprofit-organisaatioiden markkinointi. Digitaalinen markkinointi.
Tavoite: Kurssin suoritettuaan opiskelija osaa
- tunnistaa markkinoinnin roolin länsimaisessa markkinataloudessa
- nimetä markkinoinnin tärkeimmät tehtävät ja perusprosessit
- määritellä markkinoinnin perustyökalut
- soveltaa luentoaineistoista opittua harjoituksissa
- raportoida ryhmätyön tulokset
- arvioida kriittisesti markkinoinnin suuntauksia.
Suoritustapa: Verkkokurssi. Verkkoluennot ja -materiaali, itseopiskelutehtävät, itsenäinen opiskelu ja verkkotentti.
Arviointi: 0–5
Materiaali:
- Brassington, F. & Pettitt, S. 2013. Essentials of marketing. Harlow: Pearson. (myös e-kirjana)
- Artikkelit ja muu materiaali Moodlessa.
Opettaja: Sasu Tuominen
Kesäyliopistosta tulee ohjeet UEF:n Ilpassa ilmoittautumiseen sähköpostitse ennen kokonaisuuden/opintojakson alkua. Ota yhteyttä kesäyliopiston asiakaspalveluun, jos et saa viestiä! Muistathan tarkistaa myös roskapostin. Ilpa-ilmoittautumisen jälkeen saat UEF:sta ohjeet käyttäjätunnuksen ja opiskelusähköpostin aktivointiin sekä linkin ja ohjeet oppimisympäristö eLearn Moodleen.
Kuuluu kokonaisuuteen: