Markkinoinnin perusteet, 6 op, lv. 2025–26

Markkinoinnin perustyökalujen ja -prosessien sekä markkinoinnin roolin ja tehtävien peruskurssi, joka toteutetaan Itä-Suomen yliopiston (UEF) opetussuunnitelman mukaan.

Aika: Opintojakso on joustavasti tarjolla lukuvuoden aikana. Vaihtoehtoiset verkkotenttipäivät lukukausi 2025–2026: pe 24.10.2025, pe 14.12.2025, 23.2.2026, 24.4.2026, 10.6.2026 klo 14-18

Opintojakso on pakollinen Markkinoinnin perusopinnot 25–30 op suorittavalle.

Sisältö: Markkinoinnin perusmäärittelyt. Ostokäyttäytyminen. Segmentointi. Markkinointi-informaatio ja markkinointitutkimus. Tuote, hinta, jakelu, markkinointiviestintä. Markkinoinnin suunnittelu ja johtaminen. Suhdemarkkinointi, palvelujen markkinointi ja nonprofit-organisaatioiden markkinointi. Digitaalinen markkinointi.

Tavoite: Kurssin suoritettuaan opiskelija osaa

  •     tunnistaa markkinoinnin roolin länsimaisessa markkinataloudessa
  •     nimetä markkinoinnin tärkeimmät tehtävät ja perusprosessit
  •     määritellä markkinoinnin perustyökalut
  •     soveltaa luentoaineistoista opittua harjoituksissa
  •     raportoida ryhmätyön tulokset
  •     arvioida kriittisesti markkinoinnin suuntauksia.

Suoritustapa: Verkkokurssi. Verkkoluennot ja -materiaali, itseopiskelutehtävät, itsenäinen opiskelu ja verkkotentti.

Arviointi: 0–5

Materiaali:

  • Brassington, F. & Pettitt, S. 2013. Essentials of marketing. Harlow: Pearson. (myös e-kirjana)
  • Artikkelit ja muu materiaali Moodlessa.

Opettaja: Sasu Tuominen

Kesäyliopistosta tulee ohjeet UEF:n Ilpassa ilmoittautumiseen sähköpostitse ennen kokonaisuuden/opintojakson alkua. Ota yhteyttä kesäyliopiston asiakaspalveluun, jos et saa viestiä! Muistathan tarkistaa myös roskapostin. Ilpa-ilmoittautumisen jälkeen saat UEF:sta ohjeet käyttäjätunnuksen ja  opiskelusähköpostin aktivointiin sekä linkin ja ohjeet oppimisympäristö  eLearn Moodleen.



Kuuluu kokonaisuuteen: