HUOM. Edeltävät opinnot: Markkinoinnin perusteet.
Aika: Opintojakso on joustavasti tarjolla lukuvuoden aikana (huomaa kuitenkin edeltävät opinnot, jotka on oltava tehtynä ennen tämän opintojakson opiskelua). Päättötehtävällä on neljä vaihtoehtoista suorituspäivää lukuvuoden aikana. Ajankohdat vahvistuvat kesän aikana ja päivitetään kesäyliopiston verkkosivuille viimeistään syyslukukauden alkaessa.
Sisältö: Viestinnän johtaminen ja suunnittelu. Työyhteisö- ja johtamisviestintä. Mediasuhteet ja kriisiviestintä. Sidosryhmäsuhteet. Sosiaalinen media yhteisöviestinnässä.
Tavoite: Opiskelija osaa
- määritellä viestinnän osana yritysten ja yhteisöjen strategista johtamista
- soveltaa viestinnän teorioita ja malleja työelämän viestintätilanteisiin
- tunnistaa erilaiset viestintätilanteet ja valita niihin soveltuvat viestintävälineet
- rakentaa viestintäsuunnitelman
- etsiä viestintään liittyvää tutkimustietoa, arvioida sitä kriittisesti ja hyödyntää sitä viestintäaiheisessa esseessä.
Suoritustapa: Verkkokurssi. Verkkoluennot 2 t, oppimistehtävät 80 t, essee 80 t.
Arviointi: Oppimistehtävät HYV/HYL, essee 100 %.
Materiaali:
1. Tench, R. & Waddington, S. (toim.) 2021. Exploring Public Relations and Management Communication. Harlow: Pearson. (saatavilla myös e-kirjana)
2. Juholin, E. 2022. Communicare! Ota viestinnän ilmiöt ja strategiat haltuun. Helsinki: Infor. (saatavilla myös e-kirjana)
3. Artikkelit ja muu materiaali
Opettaja: Helena Kantanen
Kesäyliopistosta tulee ohjeet UEF:n Ilpassa ilmoittautumiseen sähköpostitse ennen kokonaisuuden/opintojakson alkua. Ota yhteyttä kesäyliopiston asiakaspalveluun, jos et saa viestiä! Muistathan tarkistaa myös roskapostin.
Kuuluu kokonaisuuteen: