Markkinoinnin johtaminen, 6 op, lv. 2025–26

Aika: Opintojakso on joustavasti tarjolla lukuvuoden aikana. Opintojakson oppimisympäristö avautuu viimeistään syyskuun alussa.

Vaihtoehtoiset verkkotenttipäivät lukuvuosi 2025 -2026: tentit  klo 13-17
7.11.2025, 9.12.2025 (oppimisteht. palatus 31.12.2025),
6.2.2026 (oppimisteh. palautus 28.3.2026),
24.4.2026 (oppimisteht. palautus 29.5.2026 ja 31.7.2026) 

Harjoitustehtävän palautus hyväksytyn tentin jälkeen.

Sisältö: Markkinoinnin toimintaympäristön ja kilpailutilanteen arviointi. Markkinoinnin strateginen suunnitteluprosessi. Markkinoinnin kilpailukeinojen ja suhdemarkkinoinnin hyödyntäminen. Markkinoinnin organisointi ja kontrollointi.

Tavoite: Opiskelija

  • ymmärtää kokonaisvaltaisesti markkinoinnin johtamisen viitekehyksen strategiatasolta aina käytännön toimenpiteisiin ja niiden vaikutuksiin saakka - tiedostaa perinteisten markkinointiohjelmien sekä suhdemarkkinoinnin vaikutukset yrityksen kilpailukykyyn
  • ymmärtää markkinatutkimuksen sekä markkinoinnin kontrolloinnin roolin osana markkinoinnin suunnittelua ja johtamista
  • osaa soveltaa markkinoinnin päätöksentekoon tarvittavia apuvälineitä ja analyysejä toiminnan kehittämiseksi
  • osaa laatia ohjeistetusti markkinointisuunnitelman
  • osaa analysoida markkinointistrategian ja toimenpiteiden onnistuneisuutta sisäisiä ja ulkoisia tietolähteitä apuna käyttäen.

Suoritustapa: Verkkoluennot ja -materiaali, tentti ja harjoitustyö. Harjoitustehtävän palautus hyväksytyn tentin jälkeen.

Arviointi: 0–5. Verkkotentti 70 %, harjoitustyö 30 %.

Materiaali:

- Hollesen, S. (2014). Marketing management. A relationship approach. 3rd ed. tai uudempi painos

- materiaali verkkoympäristössä.

Opettaja: Sasu Tuominen

Kesäyliopistosta tulee ohjeet UEF:n Ilpassa ilmoittautumiseen sähköpostitse ennen kokonaisuuden/opintojakson alkua. Ota yhteyttä kesäyliopiston asiakaspalveluun, jos et saa viestiä! Muistathan tarkistaa myös roskapostin.



Kuuluu kokonaisuuteen: