Aika: Verkkokurssi suoritettavissa ajalla 7.1.–8.6.2025. Tarkemmat ohjeet Moodlessa.
Sisältö: Vastuullisuus on nouseva trendi yrityksissä, ja vastuullisella liiketoiminnalla ja siitä viestimisellä voi saada kilpailuetua markkinoilla. Kurssi antaa yleiskuvan yritysvastuullisuuden osa-alueista (ympäristövastuu, taloudellinen vastuu ja sosiaalinen vastuu) sekä niiden yhteydestä yrityksen arvoihin. Kurssin sisältöihin kuuluu yrityksen vastuullisuuden ja osaamistarpeiden ennakointi sekä vastuullisuuden viestintä osana kilpailukykyistä yritysbrändiä.
Tavoite: Opintojakson suoritettuaan opiskelija
* tuntee yritysvastuullisuuden osa-alueet ja niiden tärkeimmät arviointimittarit sekä osaa arvioida vastuullisuuden nykytilaa sekä kehittämistarpeita yrityksessä
* osaa tunnistaa yrityksen toimintaan vaikuttavia megatrendejä ja ennakoida niiden vaikutuksia
* tuntee ja osaa arvioida vastuullisen yritystoiminnan kehittämisessä tarvittavat yrittäjyysosaamiset
* osaa huomioida yrityksen vastuullisuuden yrityksen viestinnässä ja brändinrakentamisessa.
Suoritustapa: Omaan tai case-yritykseen perustuvat harjoitukset. Muut opettajan antamat kirjalliset tehtävät.
Arviointi: Hyväksytty / hylätty
Materiaali: Opettajan osoittama kirjallinen materiaali. Aineisto Moodlessa (videot, podcastit). Verkkoaineisto.
Kuuluu kokonaisuuteen: