Edeltävät opinnot: Markkinoinnin perusteet.
Aika: Opintojakso on joustavasti tarjolla lukuvuoden aikana (huomaa kuitenkin edeltävät opinnot, jotka on oltava tehtynä ennen tämän opintojakson opiskelua). Päättötehtävällä on neljä vaihtoehtoista suorituspäivää lukuvuoden aikana: 30.10.2024, 31.12.2024, 28.2.2025, 30.4.2025
Sisältö: Viestinnän johtaminen ja suunnittelu. Työyhteisö- ja johtamisviestintä. Mediasuhteet ja kriisiviestintä. Sidosryhmäsuhteet. Sosiaalinen media yhteisöviestinnässä.
Tavoite: Opiskelija osaa
- määritellä viestinnän osana yritysten ja yhteisöjen strategista johtamista
- soveltaa viestinnän teorioita ja malleja työelämän viestintätilanteisiin
- tunnistaa erilaiset viestintätilanteet ja valita niihin soveltuvat viestintävälineet
- rakentaa viestintäsuunnitelman
- etsiä viestintään liittyvää tutkimustietoa, arvioida sitä kriittisesti ja hyödyntää sitä viestintäaiheisessa esseessä.
Suoritustapa: Verkkokurssi. Verkkoluennot 2 t, oppimistehtävät 80 t, essee 80 t.
Arviointi: Oppimistehtävät HYV/HYL, essee 100 %.
Materiaali:
1. Tench, R. & Waddington, S. (toim.) 2021. Exploring Public Relations and Management Communication. Harlow: Pearson. (saatavilla myös e-kirjana)
2. Juholin, E. 2022. Communicare! Ota viestinnän ilmiöt ja strategiat haltuun. Helsinki: Infor. (saatavilla myös e-kirjana)
3. Artikkelit ja muu materiaali
Opettaja: Helena Kantanen
Kuuluu kokonaisuuteen: