Aikataulu:
30.10. ke klo 17.00-18.30 Kurssin aloitusluento (etäopetus)
12.11. ti klo 17.30-19.15 tuutorointi (etäopetus)
20.11. ke klo 18-20 Välitentti Moodlessa (Uusintavälitentit 15.1.2025 ja 19.2.2025)
3.12. ti klo 17.30-20.00 tuutorointi (lähiopetus, Ratapihantie 13 (Haaga-Helia))
10.12. ti klo 17.30-20.00 tuutorointi (lähiopetus, Ratapihantie 13 (Haaga-Helia))
TENTIT:
18.12.2024 ke klo 18.00-20.00 Lopputentti Moodlessa (Uusintatentit 5.2. ja 5.3.2025)
Sisältö: Keskeisiin kielenkehityksen ja -prosessoinnin teorioihin tutustutaan verkkoluentojen, kirjallisuuden ja kurssitehtävien kautta. Kurssitehtävissä opiskelija havainnoi kehityksellisiä- ja prosessoinnin ilmiöitä esimerkkien avulla sekä lukee ja esittelee alan tutkimusta
Osaamistavoitteet: Kurssin käytyään opiskelijat
- tuntevat kielen omaksumiseen ja -prosessointiin liittyviä teoreettisia viitekehyksiä
- tuntevat hypoteeseja sosiaalisen, sensorisen, motorisen, ja kognitiivisen taitojen sekä ympäristötekijöiden suhteesta kielellisiin taitoihin, ja muutamia näitä hypoteeseja testanneita empiirisiä tutkimuksia
Suoritustavat: Osallistuminen opetukseen, posterityö, väli- ja lopputentti.
Toteutustavat: Verkko-opetus ja tutorryhmätapaamiset
Oppimateriaalit: Soveltuvin osin seuraava kirjallisuus
- Hoff, E. (2014) Language development. 5 painos. Belmont, CA: Wadsworth.
- Korpilahti, P., Aaltonen, O., & Laine, M. (2010). Kieli ja aivot: kommunikaation perusteet, häiriöt ja kuntoutus. Turun yliopisto, Kognitiivisen neurotieteen tutkimuskeskus.
Arviointi: hyl-5
Kuuluu kokonaisuuteen: