Aika: Kevätlukukausi 2025 (verkkokurssi tammi-toukokuussa). Osatentit tehdään omassa aikataulussa ja oppimispäiväkirjalla on vaihtoehtoisia palautuspäiviä (tarkemmat aikataulut tulossa).
Sisältö: Kulutuskulttuurit, arvot ja asenteet, päätöksenteko, kuluttajien kognitiiviset ja affektiiviset prosessit, kokemuksellinen kuluttaminen, asiakaslähtöinen markkinointi.
Tavoite: Opiskelija osaa
- kuvata kuluttajan sisäisiä ja kulutusympäristöön liittyviä tekijöitä, jotka muovaavat kulutusta ja kuluttajien toimintaa
- määritellä kuluttajakäyttäytymisen peruskäsitteet ja lähestymistavat
- tunnistaa, eritellä ja analysoida kuluttajia ja kulutusta koskevaa tietoa
- arvioida yrityksen markkinointipäätöksiä kuluttajakäyttäytymisen näkökulmasta
- ratkaista kuluttajakäyttäytymiseen liittyviä ajankohtaisia ongelmia.
Suoritustapa: Verkkokurssi. Itsenäinen työskentely 112 t, Moodleen palautettava tehtävä 48 t, kuusi osatenttiä 2 t.
Arviointi: 0–5.
Materiaali:
1. Solomon, M. R., Hogg, M. K., Askegaard, S. & Bamossy, G. 2019. Consumer behavior: A European perspective. 7th edition. Harlow: Pearson Education (saatavilla myös e-kirjana)
2. Artikkelit ja muu materiaali.
Opettaja: Nino Ruusunen
Kuuluu kokonaisuuteen: