Aika: Opintojakso on joustavasti tarjolla lukuvuoden aikana ja voit aloittaa opiskelun itsellesi sopivana aikana. Opintojaksolla on neljä vaihtoehtoista verkkotenttipäivää lukuvuoden aikana.
Ajankohdat vahvistuvat kesän aikana ja päivitetään kesäyliopiston verkkosivuille viimeistään syyslukukauden alkaessa.
Sisältö: Markkinoinnin toimintaympäristön ja kilpailutilanteen arviointi. Markkinoinnin strateginen suunnitteluprosessi. Markkinoinnin kilpailukeinojen ja suhdemarkkinoinnin hyödyntäminen. Markkinoinnin organisointi ja kontrollointi.
Tavoite: Opiskelija
- ymmärtää kokonaisvaltaisesti markkinoinnin johtamisen viitekehyksen strategiatasolta aina käytännön toimenpiteisiin ja niiden vaikutuksiin saakka - tiedostaa perinteisten markkinointiohjelmien sekä suhdemarkkinoinnin vaikutukset yrityksen kilpailukykyyn
- ymmärtää markkinatutkimuksen sekä markkinoinnin kontrolloinnin roolin osana markkinoinnin suunnittelua ja johtamista
- osaa soveltaa markkinoinnin päätöksentekoon tarvittavia apuvälineitä ja analyysejä toiminnan kehittämiseksi
- osaa laatia ohjeistetusti markkinointisuunnitelman
- osaa analysoida markkinointistrategian ja toimenpiteiden onnistuneisuutta sisäisiä ja ulkoisia tietolähteitä apuna käyttäen.
Suoritustapa: Verkkoluennot ja -materiaali, tentti ja harjoitustyö. Harjoitustehtävän palautus hyväksytyn tentin jälkeen.
Arviointi: 0–5. Verkkotentti 70 %, harjoitustyö 30 %.
Materiaali:
- Hollesen, S. (2014). Marketing management. A relationship approach. 3rd ed. tai uudempi painos
- materiaali verkkoympäristössä.
Opettaja: Sasu Tuominen
Kesäyliopistosta tulee ohjeet UEF:n Ilpassa ilmoittautumiseen sähköpostitse ennen kokonaisuuden/opintojakson alkua. Ota yhteyttä kesäyliopiston asiakaspalveluun, jos et saa viestiä! Muistathan tarkistaa myös roskapostin.
Kuuluu kokonaisuuteen: