Aika: 30.4.2025 ke klo 17.00–20.15
Opetuskerrat järjestetään etänä Microsoft Teams-alustalla. Etäopetukseen tarvitset tietokoneen tai mobiililaitteen nettiyhteydellä ja äänentoistolla sekä kuulokkeet (esim. puhelimen kuulokkeet).
Tavoite ja sisältö: Suunnittelusta toteutukseen – kivijalka kuntoon. Markkinoinnin ja viestinnän visuaalinen ulkoasu ei synny tyhjästä. Ennen suunnittelun aloittamista on tiedettävä minkä vuoksi julkaisu tehdään, kenelle se tehdään ja missä tehty työ lopulta julkaistaan. Kaikki visuaalisten elementtien valinnat tehdään näiden tietojen pohjalta. Hyvä suunnittelu säästää lopulta sekä aikaa että rahaa. Kurssille osallistujat saavat kattavan aineiston ja ohjeet, joiden avulla on helppo jatkaa itsenäistä työskentelyä.
Kurssilla käydään läpi seuraavia asioita:
- Ideointivaihe – kartoittaminen ja karsiminen
- Kuvaava typografia – Adobe CC, Google, kirjasinpankit
- Kuvat – valokuvaaja vs. kuvapankit
- Värivalinnat - brändityökalut
- Työryhmä ja työjärjestys
Itsenäinen opiskelu: Tutustuminen graafisiin ohjeisiin
Kohderyhmä: Graafisen suunnittelun perustaitoja tarvitsevat sekä graafiselle alalle aikovat tai alasta kiinnostuneet. Osallistuminen ei vaadi aikaisempaa osaamista graafisista ohjelmista.
Toteutusmuoto: Koulutukset toteutetaan kokonaisuudessaan Teams-etäyhteydellä. Opiskelijat saavat ennen kurssin alkua tunnuksen Moodle-oppimisympäristöön, jonka kautta jaetaan linkki koulutukseen ja jaksoon liittyvät opintomateriaalit. Opintojakso sisältää etäluennon lisäksi itsenäistä opiskelua.
Kurssi kuuluu Graafisen suunnittelun perusteet -koulutusohjelmaan. Katso lisätietoja koulutusohjelmasta alla olevan linkin kautta. Voit osallistua myös yksittäiselle opintojaksolle.
Kuuluu kokonaisuuteen:
- Ke 30.04.2025 17:00-20:15 Etäopetus