Luo arvoa ottamalla vastuullinen liiketoiminta osaksi strategiaa!
Aika: Verkkokurssi ajalla 7.1.–7.6.2026.
Sisältö: Kurssi antaa yleiskuvan yritysvastuullisuuden osa-alueista (taloudellinen, sosiaalinen ja ekologinen vastuullisuus) sekä niiden yhteydestä yrityksen arvoihin. Kurssilla saadaan vastaus kysymykseen, miksi yritysvastuullisuuteen kannattaa panostaa. Kurssin sisältöihin kuuluu yrityksen vastuullisuuden ja osaamistarpeiden ennakointi sekä vastuullisuusviestinnän periaatteet (mm. vastuullisuusraportointi) osana kilpailukykyistä yritysbrändiä.
Tavoite: Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- tuntee yritysvastuullisuuden osa-alueet ja niiden tärkeimmät arviointimittarit sekä osaa arvioida vastuullisuuden nykytilaa sekä kehittämistarpeita yrityksessä
- osaa tunnistaa yrityksen toimintaan tulevaisuudessa vaikuttavia tekijöitä
- tuntee ja osaa arvioida vastuullisen yritystoiminnan kehittämisessä tarvittavat yrittäjyysosaamiset
- osaa huomioida yrityksen vastuullisuuden yrityksen viestinnässä ja brändinrakentamisessa
Suoritustapa: Omaan tai case-yritykseen perustuvat harjoitukset. Muut opettajan antamat kirjalliset tehtävät.
Arviointi: Hyväksytty / hylätty
Materiaali: Opettajan osoittama kirjallinen materiaali. Aineisto Moodlessa (videot, podcastit). Verkkoaineisto.
Opettaja: Eeva Leinonen
Kuuluu kokonaisuuteen: