Aika: Opintojakso on joustavasti tarjolla lukuvuoden aikana ja voit aloittaa opiskelun itsellesi sopivana aikana. Opintojaksolla on neljä vaihtoehtoista verkkotenttipäivää lukuvuoden aikana.
Tentit klo 13-17: 1.11.2024, 10.12.24 (oppimisteht. palatus 31.12.), 7.2.2025 (oppimisteh. palautus 28.3.), 28.3.2025 (oppimisteht. palautus 30.4. ja 31.7.)
Sisältö: Markkinoinnin toimintaympäristön ja kilpailutilanteen arviointi. Markkinoinnin strateginen suunnitteluprosessi. Markkinoinnin kilpailukeinojen ja suhdemarkkinoinnin hyödyntäminen. Markkinoinnin organisointi ja kontrollointi.
Tavoite: Opiskelija
- ymmärtää kokonaisvaltaisesti markkinoinnin johtamisen viitekehyksen strategiatasolta aina käytännön toimenpiteisiin ja niiden vaikutuksiin saakka - tiedostaa perinteisten markkinointiohjelmien sekä suhdemarkkinoinnin vaikutukset yrityksen kilpailukykyyn
- ymmärtää markkinatutkimuksen sekä markkinoinnin kontrolloinnin roolin osana markkinoinnin suunnittelua ja johtamista
- osaa soveltaa markkinoinnin päätöksentekoon tarvittavia apuvälineitä ja analyysejä toiminnan kehittämiseksi
- osaa laatia ohjeistetusti markkinointisuunnitelman
- osaa analysoida markkinointistrategian ja toimenpiteiden onnistuneisuutta sisäisiä ja ulkoisia tietolähteitä apuna käyttäen.
Suoritustapa: Verkkoluennot ja -materiaali, tentti ja harjoitustyö. Harjoitustehtävän palautus hyväksytyn tentin jälkeen.
Arviointi: 0–5. Verkkotentti 70 %, harjoitustyö 30 %.
Materiaali:
- Hollesen, S. (2014). Marketing management. A relationship approach. 3rd ed. tai uudempi painos
- materiaali verkkoympäristössä.
Opettaja: Sasu Tuominen
Kuuluu kokonaisuuteen: