Aika: Opintojakso on joustavasti tarjolla lukuvuoden aikana. Verkkotentillä on useita vaihtoehtoisia suorituspäiviä. Ajankohdat vahvistuvat kesän aikana ja päivitetään kesäyliopiston verkkosivuille viimeistään syyslukukauden alkaessa.
Sisältö: Markkinoinnin perusmäärittelyt. Ostokäyttäytyminen. Segmentointi. Markkinointi-informaatio ja markkinointitutkimus. Tuote, hinta, jakelu, markkinointiviestintä. Markkinoinnin suunnittelu ja johtaminen. Suhdemarkkinointi, palvelujen markkinointi ja nonprofit-organisaatioiden markkinointi. Digitaalinen markkinointi.
Tavoite: Kurssin suoritettuaan opiskelija osaa
- tunnistaa markkinoinnin roolin länsimaisessa markkinataloudessa
- nimetä markkinoinnin tärkeimmät tehtävät ja perusprosessit
- määritellä markkinoinnin perustyökalut
- soveltaa luentoaineistoista opittua harjoituksissa
- raportoida ryhmätyön tulokset
- arvioida kriittisesti markkinoinnin suuntauksia.
Suoritustapa: Verkkokurssi. Verkkoluennot ja -materiaali, itseopiskelutehtävät, itsenäinen opiskelu ja verkkotentti.
Arviointi: 0–5
Materiaali:
- Brassington, F. & Pettitt, S. 2013. Essentials of marketing. Harlow: Pearson. (myös e-kirjana)
- Artikkelit ja muu materiaali Moodlessa.
Opettaja: Sasu Tuominen
Kesäyliopistosta tulee ilmoittautumisesi jälkeen ohjeet UEF:n Ilpassa rekisteröitymiseen. Ota yhteyttä kesäyliopiston asiakaspalveluun, jos et saa viestiä! Muistathan tarkistaa myös roskapostin.
Kuuluu kokonaisuuteen: