Aika: Opintojakso on joustavasti tarjolla lukuvuoden aikana. Verkkotentillä on useita vaihtoehtoisia suorituspäiviä: 25.10.2024, 13.12.2024, 24.2.2025, 25.4.2025, 11.6.2025 klo 13-17
Sisältö: Markkinoinnin perusmäärittelyt. Ostokäyttäytyminen. Segmentointi. Markkinointi-informaatio ja markkinointitutkimus. Tuote, hinta, jakelu, markkinointiviestintä. Markkinoinnin suunnittelu ja johtaminen. Suhdemarkkinointi, palvelujen markkinointi ja nonprofit-organisaatioiden markkinointi. Digitaalinen markkinointi.
Tavoite: Kurssin suoritettuaan opiskelija osaa
- tunnistaa markkinoinnin roolin länsimaisessa markkinataloudessa
- nimetä markkinoinnin tärkeimmät tehtävät ja perusprosessit
- määritellä markkinoinnin perustyökalut
- soveltaa luentoaineistoista opittua harjoituksissa
- raportoida ryhmätyön tulokset
- arvioida kriittisesti markkinoinnin suuntauksia.
Suoritustapa: Verkkokurssi. Verkkoluennot ja -materiaali, itseopiskelutehtävät, itsenäinen opiskelu ja verkkotentti.
Arviointi: 0–5
Materiaali:
- Brassington, F. & Pettitt, S. 2013. Essentials of marketing. Harlow: Pearson. (myös e-kirjana)
- Artikkelit ja muu materiaali Moodlessa.
Opettaja: Sasu Tuominen
Kuuluu kokonaisuuteen: